Liams blogg

söndag 2 november 2008

uppdatering!

Fick just ett infall att uppdatera den här bloggen lite grann. Hade faktiskt tänkt att stänga ner den här bloggen eftersom jag skriver väldigt mycket om Liam i den andra (www.tjejis.blogg.se) men har tänkt om nu. Kan ju skriva lite mer detaljerade bebisgrejer här, sånt man inte vill skriva i en vanlig blogg. Finns alltid folk som stör sig på att man pratar för mycket om sina små bäsar, men här får man faktiskt skylla sig själv om man tycker så, just för att det är en BEBIS-blogg. Så vill ní inte höra på mitt tjat om Liam kan ni sluta att läsa.....nu! =)

Orkar inte skriva om allt som har hänt de senaste tre månaderna så jag hoppar rakt in i våran nuvarande vardag istället. Har två ämnen jag tänkte ta upp idag. Det första är mat.
Jag helammar Liam och det har funkat väldigt bra, även om jag hatade det de första två veckorna. Då var min högsta önskan att få börja ge honom tillägg i flaska. Men men, det gick över som tur var och nu tycker jag att det är jättemysigt att få amma sitt lilla barn. Han har gått upp väldigt bra i vikt sen han föddes, men i onsdags när jag var på BVC och vägde honom hade han gått upp jättelite i vikt. 160 g på två veckor... Inget att hänga upp sig på sa dom, men jag fick mig ändå en tankeställare. Så igår har jag börjat ge tillägg efter jag ammat honom, för att se om han överhuvudtaget är intresserad. Och gissa vad! Igårkväll efter jag ammat honom och det var helt slut överallt åt han 120 ml tillägg! Samma sak nu på morgonen. Då åt han 50 ml efter jag ammat honom. Detta måste ju betyda att han inte fått tillräckligt med mat av mig?? Känns skönt att ha kommit på det, och ändå på ett så pass lindrigt sätt. Han har ju inte alls varit gnällig och så för han varit hungrig. Ska bli intressant att se om han äter färre gånger nu. Skriver en dagbok, med start idag om hur mycket och hur ofta han äter.

Andra ämnet för dagen är babysim.
Har gått två gånger hittills. Jag ville börja samtidigt som Emma och hennes lilla tjej Meya som är född den 7.e juli. När vi fick kontakt med babysimmet fick vi välja på att börja med en gång, eller vänta till januari. Jag ville börja så fort som möjligt och Emma hade inget emot det. Meya är ju en månad äldre så där var det inget snack om att hon var för liten och sådär.. Nu efter två gånger kan jag nästan ångra att vi inte väntade.
Första gången gick allt bra innan, i omklädningsrummet och sådär. I vattnet gick det också väldigt bra, men Liam blev väldigt trött snabbt. Vi var i vattnet kanske tio minuter sen fick vi gå upp...först av alla (gör mig inte så mycket iofs eftersom folk vet att han är minst) Men sen....efteråt i omklädningsrummet...herregud. Där var det jättejobbigt. Han skrek, skrek, skrek och skrek. Han var inte alls intresserad av att äta heller så jag antar att han bara var helt slutkörd. Fick på honom blöja och lite kläder sen fick jag gå ut med honom till Kenth som var med tack och lov. Han somnade i vagnen ganska snabbt och sen sov han resten av dagen i princip. Var vaken och åt några gånger bara.
Förra gången var han gnällig redan från början. Hade min mamma med mig som lite stöd. När vi kom i vattnet blev han lite lugn efter ett tag, men återigen trött väldigt snabbt. Och sen var det samma procedur i omklädningsrummet igen.
Haft lite funderingar på om jag ska vänta till våren och börja då igen, samtidigt så vill jag verkligen tro att det kommer bli bättre. Han blir ju äldre för varje gång vi går. Det är sex gånger kvar den här terminen och det vore skoj att gå klart. Sen har man lärt känna lite folk i gruppen nu och det känns skönt. Tänker ge det några försök till...

Lägger in en liten film här. Det är för någon vecka sen när Liam ligger och roar sig i vagnen medans jag sitter vid datorn. Hicka har han också om ni undrar vad det är som låter =)

1 kommentarer:

  • Ääääntligen ;)
    Min tanke var ju just den när jag startade en egen blogg till Elliot - att folk kanske tycker det är trist att läsa om ens barn sen. För det är ju faktiskt så - det finns MYCKET att skriva om de små. Ser fram emot att läsa om både Liam och dig, fast på olika ställen då ;).

    Kram kram

    Ps. Hoppas ni blir nöjda med vagnen.

    Av Blogger elin, Klockan 13 november 2008 kl. 21:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida